Challenge van de maand

2 keer in de week hardlopen!hardlopen

Iedere maand ga ik een nieuwe challenge aan. Voor de maand maart is de challenge; 2 keer per week een uur lang hardlopen. Ik start volgende week en schrijf hierover al mijn ervaringen;

Oké heel eerlijk; ik ben niet erg sportief. Op zich heb ik best een redelijke conditie, maar om daadwerkelijk de stap te zetten en te gaan hardlopen is een hele moeilijke. Ik denk dat ik daarin vast niet de enige ben.

Ik heb genoeg redenen om hardlopen uit te stellen; Het is slecht weer, ik heb geen goede sportoutfit, ik wil niet alleen, ik heb geen zin en ik weet niet waar ik heen moet rennen. Dit zijn zomaar een paar smoesjes…eh redenen bedoel ik om niet te gaan hardlopen.

Vanaf deze week kan ik mij niet meer achter deze redenen verschuilen. Ik ga 2 keer in de week een uur hardlopen! Nu kan ik niet beloven dat ik een uur achter elkaar ga hardlopen. Waarschijnlijk moet ik af en toe even een kleine looppauze nemen om..nou ja je weet wel gewoon even rustig aan te doen, misschien wat van het uitzicht te genieten. Dat is ook belangrijk! Het is niet goed om gelijk te veel van mezelf te vragen. Ik heb er niets aan als ik na één dag al zoveel spierpijn heb dat een tweede dag lopen helemaal niet meer gaat.

Om te slagen voor deze challenge ben ik al goed voorbereid denk ik. Ik heb voor al mijn bovengenoemde redenen om niet te gaan hardlopen, oplossingen bedacht! Dat kostte wel even wat moeite. Toen ik ermee begon dacht ik echt dat het onmogelijk zou zijn, maar wauw het is gelukt! Oké hier komen ze;

1391346422066Het is slecht weer: dit is op het moment mijn meest gebruikte reden. In de regen rennen lijkt mij niet fijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nooit geprobeerd heb. Fietsen en lopen in de regen vind ik ook niet bepaald erg fijn. Nee, hardlopen in de regen kan ik ook niet echt waarderen denk ik. Gelukkig ben ik lid van een sportschool in de buurt. Ik ben hier al een maand niet meer geweest, maar ik herinner mij nog wel dat ze daar loopbanden hebben. Dus…al is het slecht weer ik kan gaan hardlopen!

  • Ik heb geen goede sportoutfit: Deze gebruik ik ook vaak. Dat is het nadeel als je vaker in de week gaat sporten, je favoriete sportbroek zit in de was. Ik heb nu twee goede sportbroeken en één waarmee ik liever niet buiten gezien wordt. Ik denk dat ik het wel kan oplossen door die twee sportbroeken af te wisselen en op tijd de was te doen. Zou geen probleem meer moeten zijn…
  • Ik wil niet alleen: Alleen hardlopen lijkt mij zo saai. Ik heb iemand nodig die mij motiveert. Al veel mensen hoorde ik over het programma Evy. Deze mp3tjes zijn gratis te downloaden. Met muziek en motiverende woorden wordt je door Evy gecoacht tijdens het hardlopen. Ik ben hier wel nieuwsgierig naar en ga het gebruiken! Zo loop je toch wat minder alleen :).
  • Ik heb geen zin: Dit is de moeilijkste vind ik. Jezelf motiveren om te gaan hardlopen. Stel een doel vast. Bijvoorbeeld afvallen, of een aantal km lopen in een bepaalde tijd. Het maakt niet uit! Zorg dat je trots kan zijn op jezelf! Ik hoop dit opgelost te hebben door deze challenge aan te gaan. Doordat ik over mijn ervaringen ga schrijven, moet ik wel. Voor mij gaat dit wel motiverend werken denk ik.
  • Ik weet niet waar ik heen moet rennen: Dit moet geen verrassende oplossing zijn; van te voren ga ik een rondje uitstippelen dat ik ga hardlopen.

Zo het is gelukt om voor alle redenen een oplossing te bedenken. Niets staat mij meer in de weg om deze challenge te laten slagen!

En stiekem heb ik al best veel zin om ermee te beginnen!

5 gedachtes over “Challenge van de maand

  1. mooie uitdaging, alleen is 3 keer in de week meteen wel een flinke belasting. Als je begint met Evy, wat echt goed werkt. leer je hardlopen en ook je spierbelasting wordt langzaam opgebouwd zodat je geen blessures krijgt. Veel plezier en succes met je uitdaging

  2. Wat leuk dat je begint met hardlopen! Zelf heb ik Evy nog nooit gebruikt, maar loop ik met Renate Wennemars. Wat ik er vooral van heb geleerd van intervaltraining is om gewoon de training te volgen, ondanks dat je het gevoel hebt dat je langer kan rennen. Je komt vanzelf bij de trainingen aan waarbij je zou wensen dat je mocht lopen 😉

  3. Pingback: Challenge 2 keer in de week hardlopen |

Geef een reactie

