Vrolijk spijkerbroekje

P1030382Voorzichtig laat het zonnetje zich steeds meer zien. Het wordt steeds eerder licht en dagen worden weer ietsjes langer. Ik vind het heerlijk! Na een grote schoonmaak in mijn kledingkast, kwam ik een aantal spijkershortjes tegen. Toen kreeg ik het idee om zo’n shortje op te leuken. Kijk verder voor het proces en meer foto’s: Ik had nog een vrolijke stof liggen die ik een tijd geleden heb besteld  bij http://www.etsy.com. Zeker een tip om even te gaan kijken, geweldig creatief platform! Ik besloot een reepje van deze stof te gebruiken. P1030387 Op de foto’s is het goed te zien dat dit een lastige stof is om mee te werken. De zijkanten begonnen te rafelen toen ik er in begon te knippen. Erg belangrijk om voorzichtig met deze stof om te gaan dus! Het rafelige geeft het spijkerbroekje ook wel een leuke nonchalante look. Bij spijkerbroekjes horen soms ook gewoon wat rafeltjes 😉 P1030389 De reep stof naai ik met de hand vast. Grr wat is het lastig met deze stof. Doordat de stof zo gemakkelijk rafelt, duurt het wel een tijd voordat de rand helemaal op de spijkerbroek zit. Bij de plek van de knoop maak ik een gaatje in de stof zodat de knoop mooi in de stof valt. Ook bij het knoopsgat komt er een gat, zodat de knoop ook gewoon dicht kan. Dit werk ik netjes af, zodat de stof daar niet verder kan gaan rafelen.  Op het kleine binnenzakje van het spijkerbroekje naai ik ook een stukje stof vast. Dit gaat eigenlijk heel snel. Het vrolijkt het broekje nog meer op en maakt er één geheel van. En dan istie klaar! Op deze manier kan je je spijkershort een beetje opleuken. spijkerbroekje En dan hier het resultaat! Zoals je ziet is het model van het spijkerbroekje redelijk hoog. Ik heb dit broekje een jaar geleden bij de H&M gekocht. Ik geloof dat deze toen 10 euro was. Ik hoop dat jullie dit leuk vonden om te zien. Ik ben graag bezig met het maken of vermaken van kleding, maar ik ben er (nog) niet zo goed in. Iedere week probeer ik zo’n soort blogpost te plaatsen. Bedankt voor het lezen!

Geef een reactie

