Bananenbrood!

Vrijdag ging ik gezellig met een vriendin in het centrum een hapje eten. Ik bestelde bananenbrood. Dit had ik nog nooit eerder gegeten. En wow! Dat was lekker! Ik besloot vandaag zelf bananenbrood te maken. Met behulp van een recept van masterchef Australia.

Oké komt ie! Lees verder om mijn zelfgemaakte bananenbrood te zien.

bananenbrood1

De ingrediënten;

  • 2 eieren
  • 125 gram ongezouten boter
  • 220 gram basterdsuiker
  • 3 rijpe bananen
  • 260 gram bloem
  • half zakje bakpoeder
  • en een snufje zout. (vergeten op de foto te zetten…)

De werkwijze:

bananen3

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Mix de (op kamertemperatuur) boter met de basterdsuiker. Helaas heb ik geen grote mengkom thuis. Ik heb alles in een maatbeker gemixt. Dit ging allemaal net, maar is niet aan te raden.

bananen4

Nu is het tijd om de 2 eieren en de bananen erbij te doen. De 3 bananen doe ik er in kleine stukjes bij. Hoe rijper de bananen zijn, hoe lekkerder! Helaas waren ze bij mij nog niet zo rijp als ze eigenlijk zouden moeten zijn.

bananen5

Zeef de bloem samen met het bakpoeder in de kom. Ik heb nog een maatbeker erbij gepakt, om de hoeveelheid af te kunnen meten.

bananen6

Daarna gaat de bloem en het bakpoeder bij het andere mengsel erbij. Dit mix je dan allemaal door elkaar. En ja dit ging bij mij echt net in de maatbeker!

bananen7

De bakvorm heb ik met boter ingevet en daar overheen wat bloem gestrooid. Daarna gaat het bananenmengsel erin.

bananen9

Het bananenbrood kan nu in de oven. Laat deze 55 minuten in de oven gaar worden. Ondertussen gaat het huis heerlijk ruiken. Mijn vriend kwam zelfs nieuwsgierig in de keuken kijken, waar die lekkere geur vandaan kwam ;).

bananen10

Na 55 minuten kan het bananenbrood uit de oven. De bakvorm die ik heb gaat altijd aan de zijkanten wat meer hangen, doordat het mengsel wat erin zit eigenlijk te zwaar is. Vandaar de wat robuustere uitstraling ;).

Laat het brood even afkoelen. Ik heb op het sneetje wat opgeklopte slagroom gedaan en wat chocoladestukjes. Maarrr er zijn natuurlijk nog veel meer combinaties mogelijk. Ook lekker met bijvoorbeeld sinaasappelcrème, of met noten.

2 gedachtes over “Bananenbrood!

Geef een reactie

