Challenge; reflecterende en hippe hardloop leggings.

hardloopleggingsIedere maand ga ik een nieuwe challenge aan. Voor de maand maart is de challenge; 2 keer per week een uur lang hardlopen. Dit was mijn eerste week! Lees hieronder hoe mijn eerste week bevalt:

Eerste week hardlopen:

Ik begon deze challengeweek goed! Gelijk maandagavond ging ik samen met een vriendin hardlopen bij de sportschool in de buurt. Bij deze sportschool is het mogelijk om een aantal keer per week aan te sluiten bij verschillende hardloopgroepjes. Dit is gewoon lekker buiten hardlopen. Dat heeft ook wel mijn voorkeur.

Naar de sportschool toe gaan koste wel even wat moeite. Na het eten lag ik lekker op de bank te relaxen en begon het buiten ook nog eens hard te regenen. Ik had de neiging om die vriendin af te bellen. Maar hé het was gelukkig een kort buitje. Dus, niet zeuren en gewoon gaan! Toen we half 8 de kantine binnenliepen zag ik overal om mij heen hardlopers. Wat veel! Zoveel fanatiekelingen had ik niet verwacht. Het was erg koud buiten en er stond een harde wind. Toch liet ik mezelf niet kennen. We begonnen met z’n allen aan een warming up op de baan. Ik keek mijn ogen uit. Overal om mij heen zag ik mannen en vrouwen fanatiek hardlopen. Maar nog opvallender waren de sportoutfits van de meesten. Strakke leggings met hippe prints en fluorescerende, reflecterende stukken. Wauw! Natuurlijk heb ik wel eens eerder hardloopleggings gezien, maar nu was ik toch wel verrast. Zoveel verschillende sportleggings had ik nog niet bij elkaar gezien. Ik werd er een beetje hebberig van. In zo’n outfit wil ik ook wel hardlopen! Misschien dan wel zelfs 3 keer per week. Ik bedoel maar, die leggings willen gezien worden! Ik zou in iedergeval gezien willen worden in zo’n legging. Het ziet er zo sportief en hip uit. Jeetje ik voelde me gelijk een beetje slonzig met mijn wijde joggingbroek en casual vestje. Helaas heb ik niet zo veel geld om zo’n mooie hippe legging te kopen, dus ik moet het nog maar even doen met mijn oude vertrouwde joggingbroek.

Maar omdat je altijd mag blijven dromen, heb ik op internet wat zitten kijken (lees kwijlen) bij mooie hippe hardloopleggings…

hardloopleggingsImagem4

Ja, als ik een baan heb en financieel alles weer beter gaat, wil ik ook een mooie hardlooplegging. Serieus met zo’n legging wordt hardlopen helemaal een feestje, toch?

Maar oké weer even terug naar het echte hardlopen. Na de warming-up splitste de groep zich in drie verschillende groepen. Samen met de vriendin waarmee ik was sloten wij ons aan bij het groepje dat 3 km zou gaan hardlopen. Dit groepje bestond uit tien mensen, acht vrouwen en twee mannen. We liepen op een rustig constant tempo. Ondertussen werd er genoeg gekletst en gelachen. Gezellig! En eigenlijk ging het allemaal heel goed. Na deze 3 km was ik eerlijk gezegd nog helemaal niet moe. Ik had het idee dat ik nog wel langer zou kunnen lopen.

Ik had niet verwacht dat ik het zo fijn zou vinden om in een groepje hard te lopen. Maar door de gezelligheid ging het hardlopen als vanzelf. Ik luisterde stiekem wat gesprekken af en keek veel om me heen (af en toe wat jaloers naar de verschillende leggings). (oké nu zeg ik daar niks meer over beloofd!) Er was zeg maar genoeg afleiding om even niet aan mijn dagelijkse irritaties te denken. Ja sporten voelt goed! En hardlopen is leuk.

Maarrr mijn challenge is om twee keer in de week hard te lopen. De planning is om vrijdag weer te gaan. Misschien dat ik dan alleen ga hardlopen. Ik ben namelijk ook wel erg benieuwd naar dat Evy programma. Volgende week maandagavond wil ik weer in een groepje hard gaan lopen. Ik heb er al zin in!

Volgende week woensdag schrijf ik hier weer een nieuw stukje over mijn ervaringen tijdens deze challenge!

Een gedachte over “Challenge; reflecterende en hippe hardloop leggings.

Geef een reactie

