Challenge – twee keer per week hardlopen

rennenmetevy

Yes! vorige week liep ik mijn eerste lessen met Evy. Vaker hoorde ik mensen in mijn omgeving over Evy praten. Toen een vriendin van mij erover begon, dacht ik in eerste instantie dat het gewoon één van haar vriendinnen was waarmee ze hard liep. Pas toen ik meerdere mensen over Evy hoorde, kwam ik erachter wat het precies was.

Op de site http://rennenmetevy.nl zijn de mp3tjes van Evy gratis te downloaden. Op deze mp3tjes coacht Evy je door verschillende hardlooplessen heen, waardoor je conditie steeds beter wordt. Ik heb deze lessen ook gedownload en op mijn telefoon gezet. En vorige week liep ik voor het eerst met Evy. Zie je; met Evy. Ik snap nu al die mensen zo goed die zeggen dat zij met Evy hardlopen. Evy is al een klein beetje mijn hardloopmaatje geworden. En dat na één keer hardlopen. Hoe doet ze het?!

Ik kan er niets aan doen, maar iedere keer als Evy een compliment geeft voel ik mijn mondhoeken omhoog gaan. Ik weet dat ze mij niet kan zien, maar het voelt alsof ze het persoonlijk tegen mij zegt. Misschien omdat ik het wil horen, maar ik denk stiekem omdat ik het met haar eens ben. Ja ik ben goed bezig! Les één van Evy vond ik een makkie. Het is waarschijnlijk niet helemaal de bedoeling, maar ik heb les twee er direct achteraan gedaan. De afwisselende muziekjes vind ik heel vermakelijk. Muziek heeft zeker invloed op mijn loopgedrag. En niet alleen op mijn loopgedrag, maar op mijn hele humeur. Ik hoorde weer wat nummertjes terug van een aantal jaren geleden en dat bracht mij weer even terug in de tijd met mijn gedachten. Op de één of andere vreemde manier moest ik denken aan barbecues in het zonnetje. Maar dat kan ook door het weer van die dag zijn geweest.

Maargoed de afwisselingen in muziek en de coaching van Evy zorgen voor genoeg afleiding tijdens het lopen. Het voelt echt veel minder alleen op deze manier! Zelfs de stem die even tussendoor komt met zijn reclame; “vlaanderen sportland op 1”, vind ik gezellig. Ik probeerde mijn gezicht neutraal te houden, maar ik denk dat ik het grootste gedeelte van de lessen met een stomme grijns op mijn gezicht liep. Maar eigenlijk moet ik dat niet stom vinden. Nee ik schaam mij er niet voor, ik vind dit écht heel erg leuk! Daarom besloot ik les twee er gelijk achteraan te doen. Het was heerlijk weer en ik had genoeg energie.

Wat ik soms nog wel lastig vond, was het schakelen van het looptempo. Ik wilde het liefst op eenzelfde tempo blijven lopen. Toch was het af en toe ook wel lekker om even wat rustiger aan te doen. Waarschijnlijk ben ik daar met latere lessen alleen maar blij mee.

Ik had momenten dat ik er heel lekker in zat en in mijn hoofd aan het mee neuriën was met de muziek. Wennen vond ik het wel om plots over te schakelen naar een ander nummer. Maar dat kan ik ook weer niet heel erg vinden. Zoals ik al eerder typte; die wat oudere nummertjes vind ik geweldig. Sommige was ik al een soort van vergeten. (hoorde ik dat nou goed? was dat shaggy met it wasn’t me….oh yeah!) Steeds weer was ik benieuwd welk nummer er weer langs zou komen.

loperss

Jaja, wauw ik ben enthousiast over Evy. Dit is echt leuk! Ik kijk alweer uit naar de volgende les. Omdat ik voor mijn challenge twee keer in de week hardloop, ben ik maandag weer met het groepje van de sportschool op pad geweest. Dat ging weer supergoed. Het voelt echt goed. We liepen 4,5 km. Nooit had ik verwacht dat ik deze challenge echt leuk zou gaan vinden. Geen idee waar het aan ligt; het weer? Evy? de hardloopgroep?  Misschien wel de combinatie van allemaal. Ik heb zomaar eens het idee dat ik na deze maand nog verder ga met deze challenge 😉

Een gedachte over “Challenge – twee keer per week hardlopen

Geef een reactie

