Favoriete haarproducten

favorieten

Al jaren heb ik een grote interesse in haren. Vroeger heb ik er zelfs mijn spreekbeurt over gehouden. Door de jaren heen heb ik verschillende haarproducten uitgeprobeerd. Sinds ongeveer een jaar gebruik ik veel dezelfde haarproducten. Deze bevallen mij zo erg dat ik bij deze producten gebleven ben. Oké hier komen ze;

redken

Redken extreme shampoo:

Deze shampoo vind ik heel lekker ruiken, zoet en fruitig. Ik wisselde vroeger iedere maand van shampoo. Ik vond het leuk om zoveel mogelijk verschillende shampoo merken te proberen. Maar sinds een jaar gebruik ik alleen nog maar de Redken extreme shampoo. En dit is niet alleen om die lekkere geur. Nee, deze shampoo bevat veel  proteïnen. Deze zorgen ervoor dat een tekort aan proteïnen in je haar wordt aangevuld, waardoor het haar sterker wordt. Er zitten ook ceramiden in die de schubbenlaag versterken. Veel verstand van de ingrediënten die verder in de shampoo zitten, heb ik niet. Maar daar is wel genoeg info over te vinden op het internet. Ik ben in ieder geval heel tevreden met deze shampoo. De eerste keer dat ik mijn haar met deze shampoo waste, was ik nog niet helemaal enthousiast. Mijn haar voelde niet erg zacht aan, eerder touwerig. Na een aantal keer wassen had ik dit niet meer. Iedere keer als ik nu mijn haar er mee was, wordt het heerlijk zacht en glad. Na een jaar gebruikt te hebben, ben ik nog steeds tevreden over deze shampoo. Helaas is deze shampoo niet heel goedkoop. Ik bestel deze via het internet voor €15,00.

kokosvet

Kokosvet:

Ik ben gek op dit product! De puntjes van mijn haar zijn snel droog. Kokosvet zorgt ervoor dat mijn puntjes goed gevoed worden. Kokosvet dringt namelijk tot diep in de kern van je haar door. En dat is goed te merken. Mijn puntjes zien er een stuk beter uit en voelen ook veel beter aan. Ik gebruik kokosvet als een masker. Ik laat dit ongeveer een uurtje intrekken en spoel het daarna uit. Ik kan niet meer zonder! De geur van kokos doet mij denken aan de zomer en maakt mij vrolijk. Ik heb een pot kokosvet bij de tuinen gekocht. En daar kan je héél lang mee doen!

castorolie

Castorolie:

Castorolie is een product dat ik zo nu en dan eens gebruik. Het is een dik, vloeibaar goedje dat ik op mijn hoofdhuid in masseer. Je haar wordt hier heel vet van. Ik gebruik het wanneer mijn haar van zichzelf al wat vetter aan het worden is. In de avond masseer ik mijn hoofdhuid hiermee in en ga ik slapen. In de ochtend was ik de castorolie uit mijn haar. Castorolie stimuleert de haargroei en maakte het haar sterker en glanzender. Castorolie is te koop bij de tuinen.

henna

Dit is zwarte henna. Die gebruik in nu niet meer. Ik kies nu altijd voor de bruine kleur. Helaas had ik deze nu niet meer in huis. vandaar dat op deze foto de zwarte henna staat

Henna:

Sinds een jaar verf ik mijn haar met henna. Omdat ik mijn eigen haarkleur terug wil laten groeien, gebruik ik de henna nog maar in de helft van mijn haar. Precies op het gedeelte wat nog niet uitgegroeid is. Ik heb eerlijk gezegd een hekel aan het verven met henna. Het geeft zoveel troep en de geur vind ik echt heel erg vies! Maar met het resultaat ben ik altijd wel tevreden. Daarbij is henna ook nog eens heel goed voor je haar. Het tast de structuur van je haar niet aan en het geeft meer volume in je haar. Ik begin echt aan mijn haar te merken dat het er steeds gezonder uit gaat zien. Lees jezelf wel eerst goed in voordat je henna gaat gebruiken. Henna koop ik ook bij de tuinen.

supplementen

Huid, haar en nagels supplementen:

Deze pillen van de kruidvat gebruik ik nog maar twee maanden. Maar wow bij mijn nagels merk ik al veel verschil. Die zien er sterker en langer uit dan ze ooit geweest zijn! Of dit product voor mijn haar ook helpt, kan ik nu nog niet zeggen. Maar ik heb er hele goede hoop op! Ik neem iedere ochtend 2 pillen in met water. De pillen zijn best groot. in het begin had ik hier wel wat moeite mee. Ook werd mijn huid in het begin juist wat slechter. Ik had wat meer onzuiverheden dan normaal. Maar dat is nu weer helemaal weggetrokken. Ik ben benieuwd naar het resultaat van deze pillen in de toekomst… Ik heb deze supplementen gekocht bij de Kruidvat.

volumepoeder

Volumepoeder:

En als laatste; volumepoeder. Ik gebruik het niet heel erg veel moet ik eerlijk zeggen. Maar wanneer ik een feestje heb, of uit eten ga, dan vind ik het altijd fijn spul om te gebruiken. Het zorgt voor (jaja heel verassend) veel volume in je haar. Ik maak in mijn haar verschillende scheidingen waar ik een beetje van dit poeder op strooi. Daarna even met je vingers inmasseren en dan merk je al snel dat je haar wat stroever is en dat het gemakkelijker wat voller blijft staan. De volumepoeder die ik gebruik is van andrélon en is o.a. te koop bij de Kruidvat.

Dit waren al mijn favoriete haarproducten. Zoals je misschien al hebt opgemerkt, gebruik ik geen heat protection spray, crèmespoeling, of conditioner. Dit komt doordat ik geen hitte meer in mijn haar gebruik. Dit doe ik nu ook ongeveer al een jaar lang. Kokosvet voedt mijn haar voldoende, waardoor ik geen crèmespoeling of conditioner meer nodig heb.

Wat zijn jouw favoriete haarproducten?

Geef een reactie

