Simpele, snelle snack

 

P1030808

Vandaag laat ik een simpele snelle snack zien; moneybags! Ik maak dit regelmatig als ik ‘restjes’ eten over heb. Vandaag gebruikte ik een aantal ingrediënten van het avondeten.

P1030788

Oké op de foto staan de ingrediënten die ik vandaag voor de moneybags gebruikte. Op de foto staat een pakje met rijstvellen. Deze heb ik uiteindelijk niet gebruikt. Ik heb het wel geprobeerd, maar dat mislukte eigenlijk. Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan, maar de vellen bleven zacht, zelfs nadat ik het in de oven had gedaan. (misschien dat dat bij rijstvellen ook de bedoeling is?) Het had in iedergeval niet het resultaat wat ik in gedachten had. Dus toen pakte ik filodeeg erbij. En dat gaat natuurlijk wel helemaal goed.

Om te beginnen; Laat de vellen filodeeg ontdooien en verwarm de oven voor op 200 graden.

P1030789

We aten s ‘avonds kip. Een gedeelte hield ik apart voor de moneybags. Ik sneed deze in kleine stukjes.

P1030790P1030791

En ik gebruikte wat bleekselderij en paprika.

P1030798

Na het snijden is het tijd om de kip te bakken. Daarna gaat de bleekselderij en de paprika erbij.

P1030805

De kip en groenten leg ik op een vel filodeeg. Daarbij doe ik nog wat roomkaas. Dan kan het filodeeg in een soort van zakje gevouwen worden. Om het zakje dicht te houden gebruik ik een takje van de bleekselderij.

En dan kunnen de zakjes de oven in.

P1030817

Na ongeveer 15 minuten zijn de moneybags klaar! supersimpel! Ik vind ze er altijd zo leuk uit zien. Als dip gebruik ik een beetje chilisaus. Hmmm

Natuurlijk is er genoeg te variëren met de vulling van de moneybags. Zo gebruik ik vaak; tomaten, mozzarella en pesto. Of ook heel lekker; geitenkaas met walnoten en honing. Het is vaak maar net wat ik thuis heb liggen.

4 gedachtes over “Simpele, snelle snack

Geef een reactie

