zelfmaakprojectje 3

zelfmaak

Vandaag laat ik zien waar ik deze week aan gewerkt heb!

Deze week wilde ik mij wagen aan het maken van een blouse. Eerlijk gezegd draag ik niet vaak een blouse, omdat ik het niet helemaal bij mijzelf vind passen. Maar doordat ik op de markt een dun stofje met een leuk printje kocht, perfect voor een blouse, kon ik het niet laten om het te gaan proberen.

P1030905

Oké met deze stof ging ik dus aan de slag! Ik kocht het stofje op de markt voor 3 euro.

P1030907

Ik gebruikte een basic patroon voor de blouse. Hierboven liggen alle onderdelen.

P1030911

En toen begon het lange proces van de patroondelen in elkaar zetten en vastnaaien. Dit verliep niet zo gemakkelijk als ik gehoopt had. Ik heb heel vaak stukken die ik vastgenaaid had, weer los moeten maken en weer opnieuw vast moeten zetten.

blouse1

Uiteindelijk na heel wat uren kwam er iets uit wat toch best veel weg heeft van een blouse! Ja toch?

blouse2P1030942

Haha de foto’s, het stopcontact wilde er ook graag op samen met de lichtknop.

Dit is zeker het moeilijkste tot nu toe dat ik gemaakt heb. Maar ik heb het nu wel bijna af! Ik wil alleen de mouwen van onder nog mooi afwerken. Voor de foto’s heb ik deze nu even omhoog opgerold.

En tja…ik weet gewoon niet wat ik er zelf van moet vinden. Ik ben er trots op, omdat ik het zelf heb gemaakt. Maar het is eigenlijk niet echt mijn smaak. Ik vind het te netjes. Geen idee of ik het een keer durf te dragen. Sowieso vind ik het altijd erg spannend om iets aan te trekken dat ik zelf gemaakt heb.

Ik heb in iedergeval weer goed kunnen oefenen met dit stofje. Nu kan ik weer gaan bedenken wat ik volgende week ga maken 🙂

Geef een reactie

