Haar bijverven

haarbijvervenhenna

Ik verfde mijn haar weer bij met henna!

Sinds ongeveer een jaar verf ik mijn haar met henna en heb ik chemische haarverf niet meer gebruikt. De reden hiervoor is dat mijn haar erg beschadigd was en ik iedere maand mijn haar moest blijven verven om het mooi te houden. De haarkleur vervaagde namelijk heel snel. Henna is erg goed voor je haar. In tegenstelling tot chemische haarverf tast henna de haarstructuur niet aan. Er wordt als het ware een beschermlaagje om je haar gelegd. Hierdoor krijgt het haar meer volume, is het soepeler en glanzender.

Ik ben geen henna expert, maar ik heb mij wel goed ingelezen voordat ik mijn haar begon te verven met henna. Er zijn namelijk wel een aantal dingen die je moet weten voordat je henna gaat gebruiken. Ik durf mij er hier niet aan te wagen om informatie te geven, omdat er vaak wat tegenstrijdigheden in de artikelen staan die ik gelezen heb. Ik doe het volgens mij ook niet helemaal op de goede manier, want ik lees bijvoorbeeld vaak in artikelen dat het de bedoeling om de henna met iets zuurs te mengen (citroen, sinaasappelsap..). Dit heb ik nog nooit gedaan. Ik gebruik vaak koffie om de hennapoeder vloeibaar te maken. Koffie zou ervoor moeten zorgen dat de henna minder rood uitvalt. Op internet is er héél veel informatie over henna te vinden. Wil je je haar gaan verven met henna; lees je goed in en probeer eerst een klein testplukje in je haar uit.

voorhenna

Dit was mijn haarkleur voor de henna verfbeurt. Zoals je ziet; een regenboog aan verschillende haarkleuren.

hennabrun

Ik gebruikte ‘bruine’ hennapoeder. Ik kocht dit bij de Tuinen.

P1030829

Ik mengde de henna dus met koffie. (volgende keer ga ik iets zuurs proberen, ben benieuwd of dat veel verschil geeft)

P1030843

Henna in je haar aanbrengen is een vies karweitje….dus handschoenen aan!

P1030852

Ennn daar gaat ie! De henna smeer ik aan de onderkant in mijn haar tot de plek waar mijn eigen haarkleur is gegroeid.

hennaklip

De henna liet ik ongeveer een uur intrekken. Ik vind het zelf heel fijn om het geverfde haar vast te zetten met een grote klip. Ondertussen las ik even een boekje.

hennauitwassen

Uitspoelen! Poe wat een troep…..en aaah het is groen! Toen ik voor het eerst mijn haar verfde met henna schrok ik hier wel even van.

En dan….het resultaat:

voornaa

Helemaal goed komen de kleuren op de foto niet over. Zo scheen er meer licht naar binnen toen ik de voor foto nam, waardoor de kleuren hier anders overkomen. Er is namelijk nog wel een klein beetje kleurverschil te zien na het verven van de henna. Op de foto is dit niet echt te zien.

Toch ziet het er weer een stuk beter uit. Zowel op de foto als in het ‘echt’. Ik ben er blij mee!

Geef een reactie

