Challenge 2 keer in de week hardlopen

walk-the-walk

Hoewel de maand nog niet helemaal om is, durf ik toch wel te zeggen dat ik deze challenge heb behaald! Oké officieel moet ik deze week nog één keer gaan hardlopen, maar dat gaat helemaal lukken. Ja in maart ben ik iedere week twee keer gaan hardlopen. En dat voelt goed! Lees verder voor mijn kleine evaluatie over deze challenge 😉

Voor de challenge:

  • Moest ik mijn hardloopschoenen van ver achter de kast vandaan halen en nog even checken of ze lekker zaten.
  • Had ik verwacht dat ik veel moeite zou hebben om mijzelf te motiveren. Ik verzon allemaal oplossingen voor de smoesjes die ik meestal gebruikte om niet te hoeven hardlopen( zie; dit artikel). Ja ik was in iedergeval goed voorbereid!
  • Vertelde ik mijn familie en vrienden dat ik ging beginnen met hardlopen. Er werd zo af en toe verbaasd gereageerd, maar voornamelijk heel veel positieve reacties. Het gaf mij wel een extra duwtje in mijn rug om ook echt te gaan, omdat er naar mijn hardloopervaringen gevraagd zou kunnen worden.
  • Was er een vriendin die ook wel weer wilde beginnen met hardlopen. Samen besloten we weer iedere maandagavond te gaan hardlopen in een groepje.

Tijdens de challenge:

  • Liep ik 1 keer in de week met een hardloopgroepje van de sportschool. Dit vond ik echt heel gezellig en het ging ook écht goed. In dit groepje liep ik per avond tussen de 3 en 4 km.
  • Ontdekte ik dat mijn ‘hardloopoutfit’ wat eh..hoe moet ik het zeggen, niet echt meer van deze tijd is. Leuke kleurige en ook niet kleurige leggings kwamen aan mij voorbij. En ik werd er hebberig van. Helaas laat mijn budget zo’n koop nog niet toe. Maar in de toekomst….ja dan ga ik zeker zo’n hardlooplegging scoren!
  • Werd het steeds mooier weer en kwam ik zoveel andere hardlopers tegen tijdens mijn rondjes hardlopen. Dat werkte ook heel motiverend moet ik zeggen.
  • Merkte ik dat het hardlopen mij steeds beter afging en ik er ook steeds meer zin in begon te krijgen.
  • Werd Evy een beetje mijn hardloopmaatje. Al zoveel mensen hoorde ik over de Evy hardloopmp3’s. Ik was er zelf heel erg benieuwd naar en ik snap nu waarom er zoveel mensen enthousiast over zijn! Het lijkt alsof je veel minder alleen loopt en het motiveert om door te gaan. Leuk vond ik de afwisselende muziekjes en de complimentjes die Evy gaf. Echt, ik werd er vrolijk van, ik liep met een grijns op mijn gezicht de minuten vol.
  • Kwam ik erachter dat op een loopband hardlopen toch wat minder mijn ding is dan buiten op pad te gaan. Ik was sneller moe, buiten adem en ik had het superwarm! Buiten leek het mij veel gemakkelijker af te gaan.

En na de challenge:

  • Ga ik na deze maand ook nog proberen vol te houden om twee keer in de maand te gaan hardlopen. Ik wil er gewoon (nog) niet mee stoppen!
  • Wil ik meer stukjes over hardlopen blijven schrijven.
  • Heb ik voor mijzelf nieuwe doelen gesteld. Zo wil ik ten eerste 5 km kunnen hardlopen binnen een halfuur. En ik wil nog mee gaan doen aan een run.
  • Voel ik mij goed, voldaan en een stuk energieker! Zoals ik al eerder in mijn stukjes over hardlopen schreef, ben ik hardlopen heel erg leuk gaan vinden.

Een erg geslaagde challenge dus! Ik heb voor de komende maand alweer een nieuwe challenge bedacht. Ik hoop deze week daarover een stukje online te zetten. En dan maar hopen dat die challenge net zo goed gaat en bevalt als deze!

Een gedachte over “Challenge 2 keer in de week hardlopen

Geef een reactie

