En weer hardlopen!

running-573762_640

Vandaag had ik geen excuus meer, ik moest van mijzelf weer gaan hardlopen. Het was heerlijk weer buiten, ik had weinig verplichtingen vandaag en het was vééls te lang geleden! En ja dat merkte ik tijdens het hardlopen ook wel. In het begin gaf ik het warme weer er de schuld van, maar later besefte ik, dat ik niet meer zo super fit was als een paar weken geleden.

Pf en dat was wel even balen. Maar aan de andere kant ook een goede eye-opener. Ik heb afgelopen dagen gewoon te veel en te lang op de bank gehangen, alles uitgesteld. Ik zag er ook het nut even niet van in om weer goed bezig te zijn. Soms ben ik niet streng genoeg voor mijzelf. Ik denk wel aan de dingen die gedaan moeten worden, maar ik kan niet de motivatie vinden om ermee aan de slag te gaan. Gelukkig heb ik op de één of andere manier mijn motivatie weer teruggevonden en heb ik vandaag weer hardgelopen. Natuurlijk helemaal mijn eigen schuld dat het niet zo soepeltjes ging als eerst. Twee keer in de week hardlopen moet ik er voor mijzelf echt in houden.

Ik liep vandaag in mijn eentje. Helaas zijn mijn oordopjes kapot en had ik hierdoor ook geen gezelschap van mijn ‘hardloopmaatje’ Evy. En dat miste ik ook wel erg moet ik zeggen. Het geeft mij net dat beetje extra energie wat ik op bepaalde momenten wel kan gebruiken. Maar zonder Evy ging het vandaag redelijk. Ik kwam nog meer hardlopers tegen en dat gaf mij toch wel een kick. Ik rende vandaag heerlijk op de dijk langs het water. Mijn favoriete route. Even geen last van auto’s en fietsers, maar gewoon even lekker rustig genieten van de omgeving. Werkt erg goed om mijn hoofd leeg te maken. Mijn hoofd zat namelijk nogal vol met zorgen en zenuwen voor de komende dagen. Bijna heb ik mijn sollicitatiegesprek. Hoe ga ik het doen? En ook wel belangrijk; wat ga ik er zelf van vinden? Heel eventjes kon ik deze gedachten wegstoppen en mij focussen op het hardlopen en genieten van de omgeving. Ik liep ongeveer 4 km. Ik nam hiervoor de tijd. Ik heb ondertussen ook een stuk ‘gewoon’ gelopen. Rustig aan beginnen is niet erg ;).

Nog steeds wil ik gaan werken aan mijn doel; 5 km in een half uur hardlopen. Om dit doel te behalen moet ik echt wat strenger voor mijzelf zijn en weer twee keer in de week gaan hardlopen. Ik ga er weer voor!

5 gedachtes over “En weer hardlopen!

    • Klinkt zo logisch! En het is gewoon nooit in mij opgekomen om zonder oordopjes te rennen haha! Ga ik volgende keer gewoon doen. Oordopjes vind ik ook indd niet altijd zo prettig, ze vallen toch wel een aantal keer uit mijn oren terwijl ik aan het hardlopen ben.

      • Dat probleem had ik nou ook, het enige wat je nu krijgt is mensen die je raar gaan aanstaren als je met je muziek langs komt. Maar als je podcast opeens gaat “schreeuwen” “kom op, je kan het” dan liggen de meeste mensen in een deuk, haha.

        Succes trouwens!

Geef een reactie

