Zelfmaakprojectje 4: Nette short

short

Gisteren was het natuurlijk héérlijk weer! Helaas laat het zonnetje zich vandaag niet meer zien. Jammer! Want vandaag maakte ik mijn nette spijkershortje af.

Een aantal jaar geleden kocht ik een vrij donkere spijkerstof. Geen idee wat ik daar nou eigenlijk van wilde maken in die tijd. Gisteren kwam ik deze grote lap stof weer tegen en bedacht ik mij dat ik wel zou willen proberen om een spijkershortje te maken. Ik had hier een simpel patroon voor liggen en daar heb ik eigenlijk vrij weinig aan aangepast. Het model is ruim en oogt heel netjes. Zo’n shortje had ik nog niet in mijn kast dus ik ging aan de slag.

P1040058

Oké ik mag wel wat meer aandacht besteden aan ‘mooie’ foto’s maken. De stof is nogal ehh…gekreukt en ligt er niet zo fotogeniek bij. Maargoed het is even om een idee te geven; met deze stof ging ik aan het werk.

P1040060

De patroondelen neem ik op de stof over. Lijkt weinig zo. De stof ligt hier dubbel op elkaar. Dus in totaal bestaat het shortje uit 5 delen. Hier ging het eigenlijk al gelijk mis; ik had er geen erg in dat er in de spijkerstof lijnen zitten. Hierdoor kwam ik niet goed uit met de patroondelen. De ene kant had een horizontale streep en de andere kant een verticale streep….oeps! Dus dat moest even opnieuw.

short2

Deze foto klopt even niet. Want ook hier ging er wat fout haha. Dat heb ik gelukkig wel weer tijdig kunnen fixen.

short1

Hier begint het al een beetje als een shortje er uit te zien. Ligt er ook niet heel netjes bij, ik moest hier nog veel randjes afwerken en de bovenkant moest nog worden afgemaakt.

P1040067

Aan de bovenkant van het broekje komt er een rand met elastiek erin. Lekker makkelijk! Ik zat nog wel te twijfelen over dat elastiek. Ik had er ook heel graag een leuk felgekleurd koortje in gedaan. Dit besloot ik uiteindelijk toch maar niet te doen, omdat ik het broekje daar toch iets te netjes voor vind.

rand

De rand sluit mooi aan door het elastiek. en zit heel lekker!

shortje

En tada! Klaaarrr! En ja zoals iedere keer heb ik weer genoeg dingetjes die ik anders had willen doen. Maar het is allemaal een goede oefening. Voor mij was het de eerste keer dat ik een kort broekje maakte. Ik vond het superleuk om te doen en ik denk dat ik binnenkort er nog meer mee ga experimenteren.

 

2 gedachtes over “Zelfmaakprojectje 4: Nette short

Geef een reactie

