Zelfmaakprojectje 5; simpel shirtje

shirtjezelfmaak1

Ik had nog een leuk oefenstofje liggen voor een nieuw zelfmaakprojectje. Ik vond een leuk simpel patroon in het blad; de Knip mode. Ik ging gisteravond aan de slag en vanmorgen maakte ik het shirtje af!

Basic shirtjes kan ik altijd goed gebruiken. Het leek mij een goede oefening om hier zelf eens mee aan de slag te gaan. Ik kon zo ook mooi oefenen met plooitjes. En zo’n simpel shirtje vond ik het tijdens het maken niet. Ik maak nogal vaak foutjes. Onnodige foutjes vind ik zelf. Helaas kom ik er meestal te laat achter waardoor ik meer tijd bezig ben met mijn verkeerde steken te verwijderen, dan met echt een shirtje in elkaar naaien. Maar ik ben wel vasthoudend en blijf doorgaan totdat ik wat in elkaar heb gezet, En tussendoor leer ik er echt veel van. Het patroon dat ik gebruikte was dus achteraf gezien niet zo handig voor de stof die ik gebruikte. Achja alleen maar een leer voor de volgende keer!

zelfmaak7

Kijk wat een leuk kleurtje! Op iedere foto komt de kleur weer anders over. Op deze foto is de ware kleur het best te zien.

zelfmaak4

Patroondelen van papier overgenomen op de stof en uitgeknipt. Lekker op een stapeltje bij elkaar.

zelfmaak6

Aan de slag met naaien! Ik kocht zo’n vijf jaar geleden mijn eigen naaimachine. Tot nu toe nog geen spijt van gehad!

zelfmaak3

Tijd om de mouwtjes erin te gaan zetten. Dit heb ik nog niet zo vaak gedaan. Het gaat ook nog erg vaak fout. Deze keer ging het in één keer goed. Woehoe! Daar was ik wel even blij om!

zelfmaak5

Weer een heel andere kleur dan op de foto hierboven. Hier was ik de mouwen aan het inzetten. Daarna alles netjes afwerken en even passen en weer aanpassen.

Uiteindelijk heb ik toch iets gefabriceerd wat nog best veel lijkt op een shirtje vind ik zelf. Ik blijf lekker door oefenen 😉

shirtjezelfmaak

10 gedachtes over “Zelfmaakprojectje 5; simpel shirtje

Geef een reactie

