Challenge van de maand 2

challenge

In maart voltooide ik mijn eerste challenge namelijk; 2 keer in de week hardlopen! Deze maand had ik even geen challenge. Maar in mei kom ik daar dus niet meer onderuit! Ik heb een nieuwe challenge voor mijzelf bedacht voor de maand mei; Ik ga de tuin in! Nee, niet om lekker in het zonnetje te liggen, maar om hard te gaan werken!

Tuinieren dus! Toen ik twee jaar geleden mijn eigen huisje kocht met een tuin was ik mega enthousiast. Ik had allerlei ideeën voor de tuin. Alleen…nou ja je weet wel…er kwamen wat dingetjes tussen. En het weer was toen ook niet al te lekker om te tuinieren. Niet heel gek in november. Dusja dan gaan er zo’n twee jaar voorbij dat er niet veel gebeurt in de tuin, behalve dan lekker in het zonnetje liggen en een boekje lezen. Vandaag was het natuurlijk prachtig weer. En terwijl ik buiten zat ergerde ik mij weer zo aan de verwaarloosde tuin dat ik besloot om dit als challenge te gebruiken voor de maand mei. Tuinieren dus. Ik heb mij er nooit in verdiept. Geen idee of ik het leuk vind om te doen. Ik heb er nooit de tijd voor vrijgemaakt. En omdat ik nu zoveel tijd over heb, lijkt mij het goed om eens uit te zoeken of er misschien een tuinvrouwtje in mij schuilt.

Oké ik heb wat fotootjes van de tuin gemaakt om een idee te geven hoe het er nu uitziet. Hopelijk kan ik na een maand veel verschil zien in voor en na foto’s. Dat zou toch helemaal geweldig zijn!

20140916_181334

Als eerste; een foto met onkruid! Jaja daar is er genoeg van in mijn tuin.

20140916_181401

De heg kan wel een knipbeurtje gebruiken denk ik. Het ziet er nu nogal wild uit.

20150420_195620

Een rommelplekje…Ik heb de moeite niet eens meer genomen om de omgevallen ‘vaas’ met bloemen rechtop te zetten, (sorry). Ze moeten eigenlijk de prullenbak in, omdat de kleuren helemaal vervaagd zijn.

20150420_195711

Ook dit ziet er wat verwilderd uit, de lavendel. Toch ruikt het altijd wel lekker vind ik. Nadeel zijn wel de bijen die er op af komen.

20150420_195659

Kijk nou! Tussen al die wildernis staat een schattig appelboompje. Ik kreeg deze van mijn vader met de taak om er goed voor te zorgen. Dit gaat in vlagen goed haha.

Oké mei staat dus in het teken van tuinieren. Ik probeer iedere week een update hierover te plaatsen!

7 gedachtes over “Challenge van de maand 2

  1. Oh zo herkenbaar, zou van mijn tuin niet eens foto’s durven plaatsen 😳
    Het ergste blijft dat onkruid dat er 2 dagen later alweer staat.
    Succes en ik ben benieuwd naar je eind resultaat

Geef een reactie

