Zelfmaakprojectje 6; Zomerse top

zelfmaakprojectjee6

Zo ik vond het wel weer eens tijd voor een zelfmaakprojectje! Sowieso werd het ook weer tijd voor een nieuwe blogpost. De laatste dagen ben ik wat minder met mijn blog bezig geweest, doordat er veel tegelijkertijd gebeurde. Maar dat is nu even voorbij. Kijk mee naar alweer mijn zesde zelfmaakprojectje!

zomers1

Dit is de stof waar ik mee aan de slag ging. Ik kocht deze in een stoffenwinkel. Toen ik de stof thuis uit het zakje haalde had ik nog even mijn twijfels. Wat dacht ik toen ik dit kocht? Wat moet ik hier eigenlijk van gaan maken?

Uiteindelijk besloot ik een simpel zomers shirtje hiervan te maken. En met simpel, bedoel ik dan ook héél simpel!

zomers2

Deze foto is gemaakt zonder flits, vandaar het kleurverschil met de foto hierboven. Ik gebruikte een shirtje van mijzelf om de vorm van de voorkant te bepalen. Ziet er lekker vierkant en simpel uit toch?

zomers3

Vervolgens legde ik de voorkant op de rest van de stof en knipte deze in bijna dezelfde vorm.

zomers4

De achterkant knipte ik namelijk recht af.

zomerss

De zijkanten en bovenkanten naaide ik aan elkaar vast. De randjes bij de hals werkte ik af door deze om te slaan en vast te naaien.

zomers5

En tadaaa! Ineens lag daar een gezellig shirtje op de vloer!

zomerstop

Snel gemaakt, maar toch wel handig voor de zomer denk ik! (vandaar het korte broekje eronder). Met een lange broek zag het er toch wat minder zomers uit. Nog steeds vind ik het erg eng om mijn zelf gemaakte dingen te dragen.

Ik blijf gewoon nog lekker door oefenen met verschillende stofjes en patronen :)!

9 gedachtes over “Zelfmaakprojectje 6; Zomerse top

Geef een reactie

